Emek ve Mülkiyet
Aristoteles'e göre kendi yaşamlarına hizmet eden her araç insanlar tarafından mülk edinilebilir; hatta köleleştirilmiş diğer insanlar da buna dâhildir. Locke'a gelindiğinde mülkiyet hâlâ özgürlükle ilintili sayılmakla birlikte, emek ve çalışma değersiz olmaktan çıkmış, bizzat Tanrı tarafından herkes için emredilen şeyler hâline gelmiştir. Ona göre emek, dünyanın ham ve insan için yararsız malzemesini değerli kılan dönüştürücü güçtür.
Rousseau uygarlığın da yozlaşmanın da başlangıcını özel mülkiyetin ortaya çıktığı âna tarihler. Rousseau'nun tersine, Hegel, uygarlığın gelişmesi ile insanın olumlu niteliklerini gerçekleştirerek iyileşmesi arasında doğrusal bir ilişki olduğuna inanır; toplumsal yaşam içerisinde mülkiyeti en temel hak olarak görür ve mülkiyetin kaldırılması düşüncesine şiddetle karşı çıkar.
Marx'a göre insanlık tarihinin hareket ettiricisi, emeğin sorumluları ile mülkiyetin sahipleri arasındaki çelişki ve gerilimdir. Anarşist kuramcı Proudhon'a göre emek asla mülkiyet hakkı yaratmaz; o bunu “Mülkiyet hırsızlıktır!” sözüyle ifade eder.
Bu kitapta, Platon'dan Locke'a; Hegel'den Marx'a ‘emek' ve ‘mülkiyet' kavramlarının felsefi soykütüğüne girişilmektedir. Filozoflar arasındaki benzerlik ve farklılıklar gösterilerek, felsefe tarihinin hem kendi içinde çelişen hem de bütünleşen yapısı açık bir dille sergilenmektedir. “Filozofların Gözünden” serisi tüm okurlar için kılavuz niteliğindedir.
- Açıklama
Aristoteles'e göre kendi yaşamlarına hizmet eden her araç insanlar tarafından mülk edinilebilir; hatta köleleştirilmiş diğer insanlar da buna dâhildir. Locke'a gelindiğinde mülkiyet hâlâ özgürlükle ilintili sayılmakla birlikte, emek ve çalışma değersiz olmaktan çıkmış, bizzat Tanrı tarafından herkes için emredilen şeyler hâline gelmiştir. Ona göre emek, dünyanın ham ve insan için yararsız malzemesini değerli kılan dönüştürücü güçtür.
Rousseau uygarlığın da yozlaşmanın da başlangıcını özel mülkiyetin ortaya çıktığı âna tarihler. Rousseau'nun tersine, Hegel, uygarlığın gelişmesi ile insanın olumlu niteliklerini gerçekleştirerek iyileşmesi arasında doğrusal bir ilişki olduğuna inanır; toplumsal yaşam içerisinde mülkiyeti en temel hak olarak görür ve mülkiyetin kaldırılması düşüncesine şiddetle karşı çıkar.
Marx'a göre insanlık tarihinin hareket ettiricisi, emeğin sorumluları ile mülkiyetin sahipleri arasındaki çelişki ve gerilimdir. Anarşist kuramcı Proudhon'a göre emek asla mülkiyet hakkı yaratmaz; o bunu “Mülkiyet hırsızlıktır!” sözüyle ifade eder.
Bu kitapta, Platon'dan Locke'a; Hegel'den Marx'a ‘emek' ve ‘mülkiyet' kavramlarının felsefi soykütüğüne girişilmektedir. Filozoflar arasındaki benzerlik ve farklılıklar gösterilerek, felsefe tarihinin hem kendi içinde çelişen hem de bütünleşen yapısı açık bir dille sergilenmektedir. “Filozofların Gözünden” serisi tüm okurlar için kılavuz niteliğindedir.Yayına Hazırlayan:Işıl Bayar Bravo, Hamdi BravoStok Kodu:9786258411867Boyut:13,5x21Sayfa Sayısı:184Baskı:1Basım Tarihi:2022Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:Enso Creamy 60 GramDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,60263,11126,22342,81128,42622,50135,00915,73141,60Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim117,60117,602--3--6--9--