Başkası ve Şiddet
Devletin kuruluşu bireyler için düzen ve güvenliği olanaklı kılsa da şiddetin tamamıyla ortadan kalkmasını sağlamamıştır. Bugün uygar dünyayı tanımlarken siyasal referansımız genelde liberal ve parlamenter demokrasilerdir; siyasal olanın özünü ise ‘özgürlük' ve ‘müzakere' kavramları belirler. Ancak demokrasiler de dâhil bütün rejimlerin siyasal alanını oluşturan ögeler içerisinde güç karşılaşmalarına ve çatışmalara tanık oluruz.
Hannah Arendt, 20. yüzyılın savaş ve devrimlerin, dolayısıyla şiddetin yüzyılı olduğunu ifade eder. Felsefesinde özellikle şiddetin ve kötülüğün sıradanlaştırılmasına, günlük yaşamın olağan bir parçası olarak görülmesine itiraz eder. Schmitt, siyasal olanın merkezine ‘gücü' yerleştirir. Ona göre bir halk kendini düşman olarak tanımlanan üzerinden tanımlar. Walter Benjamin, hukuk ve adalet arasında kurduğu ilişki ile şiddeti mitik, ilahi ve mesiyanik tavır üzerinden okur. Nazi kamplarında tutsak olmuş bir Yahudi olan Levinas, İkinci Dünya Savaşı sırasında yaratılan şiddet ve yaşatılan trajedinin temelinin ‘akıl' ve ‘Ben' merkezli Batı felsefe geleneğinde olduğunu öne sürer. Ricouer'ün felsefesinde şiddet “Ahlaksal sorumluluğu taşıyan kimdir?” sorusu üzerinden ele alınır. Derrida, yasanın gücü ile şiddet arasındaki ilişkiye odaklanır.
Bu kitap, Schmitt'ten Derrida'ya başkası ve şiddet kavramlarının felsefi serüvenini ele almaktadır. “Filozofların Gözünden” serisi tüm okurlar için kılavuz niteliğindedir.
- Açıklama
Devletin kuruluşu bireyler için düzen ve güvenliği olanaklı kılsa da şiddetin tamamıyla ortadan kalkmasını sağlamamıştır. Bugün uygar dünyayı tanımlarken siyasal referansımız genelde liberal ve parlamenter demokrasilerdir; siyasal olanın özünü ise ‘özgürlük' ve ‘müzakere' kavramları belirler. Ancak demokrasiler de dâhil bütün rejimlerin siyasal alanını oluşturan ögeler içerisinde güç karşılaşmalarına ve çatışmalara tanık oluruz.
Hannah Arendt, 20. yüzyılın savaş ve devrimlerin, dolayısıyla şiddetin yüzyılı olduğunu ifade eder. Felsefesinde özellikle şiddetin ve kötülüğün sıradanlaştırılmasına, günlük yaşamın olağan bir parçası olarak görülmesine itiraz eder. Schmitt, siyasal olanın merkezine ‘gücü' yerleştirir. Ona göre bir halk kendini düşman olarak tanımlanan üzerinden tanımlar. Walter Benjamin, hukuk ve adalet arasında kurduğu ilişki ile şiddeti mitik, ilahi ve mesiyanik tavır üzerinden okur. Nazi kamplarında tutsak olmuş bir Yahudi olan Levinas, İkinci Dünya Savaşı sırasında yaratılan şiddet ve yaşatılan trajedinin temelinin ‘akıl' ve ‘Ben' merkezli Batı felsefe geleneğinde olduğunu öne sürer. Ricouer'ün felsefesinde şiddet “Ahlaksal sorumluluğu taşıyan kimdir?” sorusu üzerinden ele alınır. Derrida, yasanın gücü ile şiddet arasındaki ilişkiye odaklanır.
Bu kitap, Schmitt'ten Derrida'ya başkası ve şiddet kavramlarının felsefi serüvenini ele almaktadır. “Filozofların Gözünden” serisi tüm okurlar için kılavuz niteliğindedir.Yayına Hazırlayan:Işıl Bayar Bravo, Hamdi BravoStok Kodu:9786258411942Boyut:13,5x21Sayfa Sayısı:192Baskı:1Basım Tarihi:2022Kapak Türü:Karton KapakKağıt Türü:Enso Creamy 60 GramDili:Türkçe
- Yorumlar
- Yorum yazBu kitabı henüz kimse eleştirmemiş.
- Taksit Seçenekleri
- Axess KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66Taksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66Bonus KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66Paraf KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66Maximum KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66World KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,80265,36130,73344,34133,01623,30139,83916,30146,66Diğer KartlarTaksit SayısıTaksit tutarıGenel ToplamTek Çekim121,80121,802--3--6--9--